Vi lever i Fucking Crazy Times!
Efterskolens stort opsatte årlige teaterkoncert byggede i år på musikken og handlingen i Klaus Handsomes sang med titlen: Fucking Crazy Times. Se de mange flotte af billeder fra forestillingen og processen som PR-gruppen og lærer Annika har taget.
Efterskoleelev i kæmpekjole i teaterkoncert

Teaterkoncert - efterskole - ufo lander

Tre ufonauter lander på jordkloden i Efterskolens Teaterkoncert Fucking Crazy Times.

Resume af handlingen i teaterkoncerten Fucking Crazy times

Tre ufonauter udforsker universet og lander tilfældigvis her på vores jordklode. De opdager hurtigt, at tilværelsen på jorden er meget anderledes end hvor de kommer fra. Mennesker på jorden går op i ligegyldige ting som overfladiske talk-shows, sociale medier og irrationelt overforbrug. Samtidig ignorerer de vigtige problemer som klimakrisen og racisme. Ufonauterne opdager også, at menneskene måske ikke er så gode og kloge, som de selv går rundt og tror.

Teaterkoncert på efterskolen

Ufonauterne møder blandt andre Kim og Kim Kardumdumkasian

Billeder fra forestillingen

Teaterkoncert på efterskolen

Ufonauterne møder både turisme og klimaforandringer i aktis.

Forskerne fortæller forgæves om klimaforandringerne på kloden.

Men turismen er stærkere end forskernes forklaringer.

Teaterkoncert på efterskolen i arktisk miljø

Tre skuespillere symboliserer den hvide mand i efterskolens teaterkoncert

På deres eventyr møder ufonauterne også racisme og forskningsresultater om “Den Hvide Mand.”

teaterkoncert efterskole - eksperter diskuterer på ryggen af en mand

scene fra forestillingen Fucking Crazy Times

Flygtningen bor i teltlejre, mens menneskene går op i talkshows og sociale medier.

efterskoleelever interviewer i teaterstykke   teaterkoncert på efterskolen

Teaterkoncert - elev smugkigger

“Behind the scenes”

I to uger knokler eleverne på tværs af klasser og linjefag med at stable årets store teater-forestilling på benene. I et kreativt holdarbejde der veksler mellem lettere kaotiske tilstande og eufori, når det hele begynder at spille sammen og lykkes. Der ligger et kæmpe arbejde arbejde bag at få publikum til at tro på illusionen om, at en UFO lander på jorden – altså midt i skolens gymnastiksal. Scenografi-holdet hamrede og bankede, malede,  opbyggede scener, byggede kulisser og efter to ugers hårdt arbejde var gymnastiksalen forvandlet til en teatersal.

Scenen bliver bygget og gymnastiksalen skabt om til en kæmpe scene, hvor publikum kan svæve væk i teater-illusioner.

To efterskoleelever på vej til teaterprøve

Scenebyggeri til Teaterkoncert på efterskolen

scenebyggere i sving inden efterskolens  teaterkoncert

Efterskoleelev i blåt teaterlys

Kostumeholdet på overarbejde

Inden skuespillerne stråler på scenen i deres roller, ligger et stort kreativt arbejde i at afspejle alle rollers personlighed i tøj, hår og sminke, finde og udvælge kostumer, sy og sy om. Kostume-folket havde travlt, og de stod også for sminkningen af skuespillerne bag scenen.

Gruppearbejde på musical Fucking Crazy Times

Arbejdet med kostumernes udtryk er et kollektivt hold-arbejde.

Efterskoleelev arbejder på musical

Musikerne lærer sange og lydeffekter

En endog meget stor del af en teaterkoncert er naturligvis musikken og sangene. Så musikkerne lærte sig alle forestillingens numre – og skabte der ud over hele forestillingens lydbillede.

Musikere øver til teaterkoncerten

Skuespilsprøver

Skuespillerne lærte replikker udenad, holdt læseprøver, arbejdede sig frem til, hvordan rollerne bevægede sig på scenen i forhold til hinanden. Efterhånden vaktes karakterne til live.

Behind the scenes på Fucking Crazy Times

Gruppebilleder af teaterkoncertens medvirkende

Gruppebillede af kostumegruppen til efterskolens teaterkoncert

Kostume- og sminke-holdet

Musikerne

Scenografi-holdet

Skuespillerne

PR-gruppen, der også har taget alle de flotte billeder på denne side.

Hele forestillingen slutter af med bragende bifald, og både skuespillere og musikere på scenen, og sminkører, scenografer, pr-folk og og lys- og lydteknikere bag scenen modtager publikums applaus.

Læs mere om den efterskolens tilbagevendende årlige teaterforestilling.

Lær Efterskolen Ådalen lidt bedre at kende på 3 minutter.