eSport efterskole – eSport er seriøst sjovt

eSport er sjovt! Og imens du spiller, træner du samarbejde og kommunikation på efterskolens eSportslinje.

eSport på efterskole

eSport-linjen på Efterskolen Ådalen er for dig, der er vild med at spille CS:GO – Counter-Strike. eSport er sjovt, og mens du gamer, træner du samarbejde, kommunikation og problemløsning på højt plan. I er fem på hvert hold, og du spiller så vidt muligt med kammerater på samme niveau.

Esportslinjen på efterskolen har ledige pladser

Du træner mange kompetencer på eSportslinjen

Gennem linjefaget eSport udvikler du teknikker og kompetencer, du både kan bruge som gamer og på din ungdomsuddannelse og fremtidige arbejdsplads.

• Strategisk tænkning – Du udvikler taktik, strategiske løsninger og kreative vinkler på spillet.
  • Kommunikation og ledelse – Du træner klar kommunikation og træffer hurtige beslutninger.
  • Samarbejde – På holdet er I afhængige af hinanden for at opnå resultater. I arbejder sammen i mange timer.
  • Overblik – Du lærer at holde hovedet koldt og træffe og udføre beslutninger under stort pres.
  • Ansvarlighed – Møder du veloplagt og kampklar, klarer dit hold sig bedre.
  • Omstillingsparathed – Spillet er dynamisk, og du skal konstant forholde dig til ny information.
  • Problemløsning – I analyserer og arbejder med egne og holdets fejl, og udvikler innovative løsninger til at forbedre jer individuelt og som hold.
  • Disciplin – eSport er en sport, og det kræver træning og vedholdenhed at blive god.
  • Gaming – Du bliver en bedre individuel gamer og holdspiller.
eSportselever på efterskolen samarbejder.

Du træner samarbejde og kommunikation i efterskolens eSportsundervisning.

Konkurrencepræget undervisning i eSport på efterskolen

I eSports-undervisningen udarbejder vi først dagens strategi, varmer op, spiller en kamp og analyserer vores indsats. Undervisningen er konkurrencepræget.

Når man konkurrerer, opstår der let uenigheder. I undervisningen arbejder vi seriøst med, at alle argumenterer sagligt for deres holdninger. Vi skaber fælles en ærlig, åben og respektfuld tone, og øver os i at give og modtage konstruktiv feedback.

Fysisk træning i eSportsundervisningen på efterskole

Fysisk træning i efterskolens eSportsundervisning gør dig bedre bag computeren.

Fysisk træning gør dig bedre til eSport

Det er hårdt at koncentrere sig intenst foran computeren. Derfor træner vi også fysisk. Er du i god form, præsterer du optimalt og reagerer lynhurtigt ved tastaturet.

Efterskolen tilbereder sund mad. Jo sundere du spiser, des bedre kan du koncentrere dig.

Turneringer og ekskursioner med eSport

Vi deltager i turneringer – blandt andet mod andre efterskoler – og vi bliver bedre fra gang til gang.

eSportselever fra efterskolen vinder holdpokal i eSportligaen.

Sigurd, Hjalte, Oskar, Clement og Oskar vandt en hold-pokal i a-slutspillet i eSportligaens cup.

Besøgsdag

Besøg os på en af efterskolens besøgsdage, hvis du er interesseret i efterskolens eSports-linje.

Skitur og stort stævne

Med linjefaget eSport tager du på studietur til et stort eSportsstævne.

Linjefagene eSport og Sport rejser også på skitur sammen. Du får ski-undervisning på dit niveau, uanset om du er begynder eller øvet skiløber.

Se billeder fra den seneste linjefagstur.

esportselever på skitur med efterskolen

eSportslærer

esportslærer på efterskolen rasmus

Rasmus er din lærer på eSportslinjen.

eSport som linjefag

Du bliver undervist i dit linjefag syv lektioner om ugen. Du fordyber dig i dit linjefag hele året, eller du vælger et nyt til jul.

Vælg mellem linjefagene

eSportslige nyheder fra bloggen