Efterskolernes dag søndag den 28. september 2025

Efterskolernes Dag 2024 - Elever i Aarhus Å

Aarhus Å løber naturskønt gennem Efterskolen Ådalen.

Åbent hus på Efterskolernes Dag

Vi holder åbent hus på Efterskolernes Dag søndag den 28. september 2025 klokken 13 til 17 på Efterskolen Ådalen, og du er velkommen…. men der er læææææænge til. I mellemtiden kan du besøge os på en af efterskolens besøgsdage.

Program på Efterskolernes Dag

Vi serverer nybagte boller, kaffe og kage og byder på en eftermiddag fyldt til randen med efterskoleliv og efterskoleoplevelser. Vi glæder os til at møde dig.
(Programmet for Efterskolernes Dag 2025 er endnu ikke udarbejdet, men det kommer til at ligne det nedenstående. Vi tager forbehold for ændringer)
Klokken 13.00-17.00: Åbent hus
Klokken 13.00: Efterskolens forstander byder velkommen, og vi synger fællessang.
Klokken 13.20: Kunst – intro og fernisering på udstilling
Klokken 13.20: Intro til vores projektorienterede eksamens-fri Projekt 10
Klokken 13.40: eSport – intro
Klokken 13.40: Intro til vores projektorienterede eksamens-fri Projekt 10
Klokken 14.00: Sport – intro
Klokken 14.20: Musik – intro
Klokken 14.40: Drama – intro
Klokken 14.40: Kunst – intro
Klokken 15.00: Efterskole-snak med forstanderen
Klokken 15.20: Intro til vores projektorienterede eksamens-fri Projekt 10
Klokken 15.40: Musikholdet spiller mini-koncert

I løbet af Efterskolernes dag kan du opleve :

• Eleverne viser dig og din familie rundt på skolen og fortæller dig om efterskolelivet på Efterskolen Ådalen.
    • På rundvisningen besøger I blandt andet vores kreative værksteder billedkunst, drama, eSport, musik og sport.
    • Hyg dig med en kop kaffe, et glas saft og en lun bolle på terrassen
    • Bag en bålpandekage og hyg dig omkring bålet
    • I spisesalen er lærere klar til at snakke med jer om jeres ønsker til et efterskole-ophold. Hvis I er interesserede i at gå på Ådalen i skoleåret 25/26 eller 26/27, kan I bede om en indmeldelses-samtale på Efterskolernes Dag. Der kan være ventetid.
    Efterskolernes Dag 2025 - Efterskoleelever hygger sig i hængekøje

Alle kender hinanden godt på Efterskolen Ådalen

Benjamin kender efterskoleelevers navne på tre timer

På Efterskolen Ådalen kender alle hinanden. Men der var dog kun én, der allerede lærte sig samtlige nye 105 efterskoleelevers navne den første skoledag, nemlig vores sportslærer Benjamin. Efter en intensiv eftermiddag med sjove og akavede lær-hinanden-at-kende-lege, kunne Benjamin samtlige navne – se selv.

Kort om Efterskolen Ådalen

Ådalen er en kreativ efterskole, du vælger mellem linjefagene musik, drama, billedkunstesport og sport.

Du kan gå i 9. klasse eller 10. klasse og afslutte året med folkeskolens prøver. Eller du kan vælge vores projektorienterede prøvefri 10. årgang, Projekt 10.

Vi har høje ambitioner på dine vegne og på undervisningens. Vi inddrager aktivt IT, og gør dig klar til din ungdomsuddannelse. På Ådalen har du medindflydelse på dit skoleliv. Vi øger din kritiske sans og styrker din demokratiske handlekraft.

På Ådalen går der cirka 105 elever, og alle lærere og elever kender hinanden rigtig godt.

Efterskolernes Dag - efterskolelivet er fyldt med aktivitet

Efterskolelivet er fyldt med fællesskab og aktivitet

Find vej på Efterskolernes Dag

Efterskolen Ådalen ligger naturskønt mellem Aarhus og Skanderborg med særdeles gode forbindelser til offentlig transport.
    Efterskolen Ådalen
    Brogårdsvej 2
    8362 Hørning
    tlf: 87 68 22 00 (hverdage klokken 9-12.30 og 13-15)