Billedkunst efterskole – udtryk din kreativitet i kunst

Linjefaget billedkunst er for alle. Uanset om du udtrykker dig sikkert gennem tegning, maleri, collage, skulptur, eller du er begynder. Vælg billedkunstlinjen på Efterskolen Ådalen, hvis du gerne vil udvikle dine kreative evner, teknik og tankegang. Du har undervisning i dit linjefag syv lektioner om ugen.

billedkunstlinjen på efterskolen arbejder med efterårsblade

Billedkunst-linjen på efterskolen hylder efteråret med hængende værker.

Billedkunstlinjen eksperimenterer med materialer og teknikker

• Tegning – for eksempel croquis, portræt, tegneserie, blindtegning, urban sketching, illustration
  • Maleri –akvarel og acryl-maling
  • Streetart – spraydåser på store flader
  • Skulptur – alle materialer for eksempel pap, cykelhjul, dej, skrald
  • Digital kunst
  • Happenings – vi overrasker vores kammerater eller lokalsamfundet omkring os
  • Collager
  • Land-art – vi arbejder i naturen med naturens materialer
  • Installationer
  • Gentagelsen som kunstnerisk kneb
selvportræt i forskellige kunstarter

Selvportræt i forskellige kunstarter.

I linjefaget billedkunst arbejder du med

• at udvikle kreative ideer og omsætte dem til virkelighed – på og udenfor efterskolen
  • dine tekniske færdigheder inden for tegning, formgivning, digital kunst
  • at skærpe dit kunstneriske blik

Hør mere om billedkunst til efterskolens besøgsdag

Er du interesseret i billedkunst på linje på Efterskolen Ådalen, så tilmeld dig en af efterskolen Ådalens besøgsdage.

billedkunstlinjen har skabt en pap-stue

Billedkunstlinjen har skabt en hel stue i pap. Bordet, terningerne, planten, bolsjerne, pejsen, pokalerne, ja alt i rummet er pap og illusioner.

Kunst udfordrer dit øje, din hånd og din hjerne

Du har medindflydelse på, hvad du kaster dig over. Har du en særlig interesse inden for billedkunst, har du rig mulighed for at udforske den.
Opgaverne kan være

• ”gakkede” – vi prioriterer idé og proces,
  • ”klassiske” – vi fokuserer på teknik, udførelse og produkt

Vi udstiller løbende vores værker på skolen og andre steder og inviterer forældre og interesserede til fernisering.

Billedkunst på efterskole

Efterskolens faciliteter i billedkunst

Skolens kunstlinje holder til i sit eget kunsthus på bakken. Kunstlokalerne er lyse og indbydende, og der er plads til masser af kreative, sjove og skøre idéer. Værksted er altid åbent, så du kan arbejde videre og fordybe dig i dine projekter efter undervisningen.

Studietur med billedkunstlinjen til Amsterdam

Studietur med efterskolens kunst-linje

Du tager på studietur med dit linjefag, hvor du studerer kunst, kultur og akitektur. Du laver også selv kunst på studieturen.

Se billeder fra billedkunsts seneste studietur til Amsterdam

Inspiration, kunstteori og kunstdebat

Kunst er også et samtalefag, hvor vi diskuterer kunstens rolle og berettigelse.

Kunstlinjen præsenterer dig for både klassisk og moderne kunst, og vi diskuterer kunst og design. Du bliver klogere på samtids-kunsten.

Kunstnere besøger os som gæstelærere. Vi lader os inspirere af andres kunstværker og ser udstillinger af nutidige kunstnere, tager på ekskursioner til gallerier og museer. Vi bruger byen og dens muligheder og opsøger kulturlivet i Aarhus og Aros kunstmuseum.

Efterskoleelev går gennem Van Gogh Maleri - billedkunstefterskole

Billedkunst som linjefag

Du bliver undervist i dit linjefag syv lektioner om ugen. Du fordyber dig i dit linjefag hele året, eller du vælger et nyt til jul.

Vælg mellem linjefagene

Kunstlærer på Efterskolen Hanne Poulsen