Drama efterskole – dramalinje med skuespil og teater

Efterskolens drama-linje er for dig, der har lyst til at spille teater og stå på en scene.
Du drømmer måske om at blive skuespiller? Eller du er nysgerrig og vil undersøge, om det er noget for dig at spille teater?

Dramalærer Hanne fortæller om efterskolens dramalinje (1.20 min.)

Brug skuespillerens værktøjer på teater-linjen

På vores drama- og teaterlinje afprøver du skuespillerens værktøjer. Uanset om du er en erfaren skuespiller eller skal stå på scenen for første gang, lover vi dig, at du udvikler dig, får en masse grin og prøver ting af du aldrig har gjort før.

• Improvisation
  • Karakterarbejde med roller
  • Sminke og masker
  • Fysisk træning
  • Sange
  • Dans
  • Mimeøvelser
  • Stunt
  • Kostumer
  • Skrive-processer når vi skriver egne manuskripter

Teater med flotte kostumer på Efterskolen Ådalen

Pressebillede fra teater-koncert inspireret af Alice i Eventyrland

Besøg os

Er du interesseret i efterskolens dramalinje, kan du besøge os på en af efterskolens besøgsdage.

Dramalinjen på efterskolen har en ledig plads

Mange genrer på teater-efterskole

Efterskolens dramalinje arbejder både med dramatiske optrin og teaterstykker, som vi selv har skabt fra bunden. Vi spiller også teater fra manuskripter af moderne og klassiske teaterstykker. På dramalinjen stifter du bekendtskab med forskellige typer teater:

• Improvisation og teatersport
  • Klassiske teaterstykker
  • Performance
  • Fysisk teater
  • Absurd teater
  • Maskespil
  • Børneteater og dukketeater
Efterskoleforestilling i linjefaget drama

Flot lyssætning på teaterforestilling.

Drama udvikler dig personligt og som skuespiller

• Du lærer at give dramatisk udtryk for følelser med stemme, ord og krop.
  • At udvikle dit skuespil gennem monologer, tekstforståelse og fysisk arbejde med en rolle.
  • At arbejde selvstændigt med en teaterforestilling.
  • At samarbejde
  • At turde folde dig ud i et sjovt og givende fællesskab.
  • Om teaterhistorie og skuespil-teori

Teater-forestillinger med efterskolen

Flere forløb afslutter vi med en performance eller en teaterforestilling.

Drama-holdet er naturligvis også med, når alle linjefagene i to hele uger samarbejder om at skabe årets store fælles musik- og teaterforestilling.

Studietur med efterskolen - dramaelever foran Karlsbroen i Prag

Studietur med efterskolens dramalinje

Du rejser på en studietur med dit linjefag. På studieturen får du inspiration fra flotte og eksperimenterende forestillinger. Du spiller også selv teater eller arbejder med dit skuespil i teater-workshops på profesionelle skuespillerskoler. Se billeder fra seneste drama-studietur til Prag.

Inspiration og ekskursioner

Vi lader os inspirere af professionelle skuespillere og forestillinger, og besøger ofte teatrene i Aarhus.

Drama som linjefag

Du bliver undervist i dit linjefag syv lektioner om ugen. Du fordyber dig i drama hele året, eller du vælger et nyt linjefag til jul.

Vælg mellem linjefagene

Hanne Larsen dramalærer på efterskolen

Hanne er din drama-lærer sammen med Ann Beate

efterskolens dramalærer Ann Beate Tangen

Ann Beate underviser på dramalinjen. De to dramalærere er også tovholdere på skolens store Musik- og Teaterforestilling.

Dramatisk nyt fra bloggen

Se alle nyheder fra bloggen