December har budt på masser af jul på efterskolen: julesange, luciaoptog, julekage-bagning, klippe-klistre, julepyntning, nissehuer, julepostkort og en dejlig julefest. Se en masse julebilleder nedenfor.

Jul på efterskolen - elever kaster julekugler

Kunst overraskede med lysinstallation i skoven

Linjefaget billedkunst arbejdede med et hemmeligt projekt i december: Skulpturer du kan bære på kroppen med lys i. En mørk decemberaften overraskede de efterskolekammeraterne med en hyggelig-uhyggelig levende lysinstallation i skoven. Flot og stemningsfuldt.

kunstelever laver lysinstallation på efterskolen

julefest lysinstallation i efterskolens skov

Lysinstallation til efterskolens julefest

Julepostkort

Jul på efterskolen - gruppebillede

Blitzen lynede og en masse fik taget årets julepostkort med kammeraterne på efterskolen.

Jul på efterskolen - tre piger får taget billede.  Jul på efterskolen - tre piger får taget julebillede på hovedet.

Pakkeleg

Julepakkelegen rummer hele følelsesregistreret: Håb, begejstring, held, skuffelse, fryd, forrædderi, jalousi og jubel. Lærerne og søde elever havde pakket 110 gaver ind til pakkelegen. Alle der slog en sekser – fik en gave. Alle der slog en to’er – måtte stjæle en gave.

Jul på efterskolen - elever spiller pakkeleg

Jul på efterskolen - pakkeleg med terninger
Jul på Eferskolen - pakkeleg

Jul på efterskolen - gaverne pakkes ud

Julefotografen havde travlt

Julebillede af tre efterskoleelever
Jul på efterskolen - gruppebillede

Julemiddag og julehygge

Køkkenet tilberedte en skøn julemiddag med brunede kartofler, and,  brun sovs og dessert. Juleudvalgte pyntede spisesalen smukt op, og eleverne fik i julens anledning serveret maden ved bordet af lærerne, og ingen elever skulle tage opvasken.

Julemænd til julefest på efterskolen

Jul på efterskolen - elev til julemiddag
Jul på efterskolen - julemiddag
Efterskoleelever til julemiddag

Jul på efterskolen - elever spiser julemiddag

Jul i hverdagen

Julen og nissehuerne sneg sig ind på os i løbet af december.

Efterskoleelev med nissehue

Sne i december og juleglæde

Man kan godt både rydde sne og sprede juleglæde.

julen sniger sig ind i hverdagen Efterskoleelev med nissehue

Efterskolernes Aften - Åbent hus - Efterskolen Ådalen

Selv om det hele desværre smeltede igen, fik vi en ordentlig omgang decembersne … og vi håbede længe på hvid jul.

Risengrød af 60 liter mælk

Kokken Mathias rører rundt i risengrød kogt på 60 liter mælk og 9 kilo ris.

Sortklædt Luciaoptog

Luciaoptog klædt i sort på efterskolen

Efterskolens smukke, stilfulde, sortklædte, selvlysende luciaoptog med Carl Johan forrest som brudgom.

Julebanko

Sandsynligheden for at vinde lidt slik var temmelig høj i efterskolens julebanko.

Banko på efterskole

Peberkagehuse

Vi udregnede vinkler og bagte velsmagende og velduftende peberkagehuse. Nogle bagte sågar en stort set målfast kopi af Efterskolen Ådalen med alle elevhuse, undervisningslokaler, trapper og hovedbygning. Det var MEGET hyggeligt.

Efterskolen bagt som julekagehus

Efterskoleelever bager kagehuse Kagehuse udstillet

Hemmelige forberedelser til lysinstallation

Efterskoleelev forbereder lyskunst

Billedkunst arbejdede med læderpap, madpapir, peddigrør og lim, mens de i al hemmelighed forberedte en flot lysinstallation i december.

Efterskoleelever forbereder lyskunst til julefest

Byens flotteste julesweatere

Julesweatere klæder efterskoleelever

På den internationale julesweatersdag: “Ugly christmas sweaters day” overgik mange efterskoleelever hinanden med at bære den flotteste – eller afhængig af smag – grimmeste julesweater :-).

Læs mere om Efterskolen Ådalen

Vil du vide mere, kan du få et hurtigt overblik over Efterskolen Ådalen på denne side.