Bestyrelse og skolekreds

Efterskolen Ådalen og friskolen Åskolen er en uafhængig selvejende kombineret undervisningsinstitution med fælles bestyrelse og skolekreds.

Bestyrelse

Efterskolen Ådalen og Åskolen – Friskolen i Hørning har en fælles bestyrelse, der består af syv medlemmer. Bestyrelsesmedlemmerne vælges af skolekredsen for en tre-årig periode.

Bestyrelsen Efterskolen Ådalen

Efterskolens bestyrelse fotograferet i sommeren 2024.

• Nilas Bay-Foged (formand), frivilligkonsulent og foredragsholder
  • Ann Timm, arkitekt (næstformand)
  • Annica Ravn Uldbjerg Nielsen, jurist
  • Jesper Lykke Buch Sonnerborg, entrepricechef
  • Kenneth Raundal, Senior manager
  • Kristian Hove Andersen, IT-konsulent
  • Marianne Mielke, gymnasielærer og studievejleder
  • Anette Korshøj (suppleant)
  • Jeanette Plougmann Kristensen (suppleant)
  • Michael Hartung Mortensen (suppleant)

Skolekreds

Skolekredsen består af forældrene til eleverne på Efterskolen Ådalen og af forældrekredsen til Åskolen – Friskolen i Hørning.

Har du som enkeltperson interesse for Efterskolen Ådalen, kan du også søge om optagelse i skolekredsen. Bestyrelsen skal godkende nye medlemmer af skolekredsen.

Send en mail til
aadalen@efterskolen-aadalen.dk og skriv “Medlem af skolekredsen” i emnefeltet. Oplys navn, adresse, telefonnummer og email-adresse.

Efterskolen inviterer skolekredsens medlemmer til den årlige generalforsamling i april og andre arrangementer på skolen. Et medlemskab af skolekredsen er gratis for alle.

Se Efterskolen Ådalens vedtægter (pdf)

Værdigrundlag

Her kan du læse om Efterskolen Ådalens værdigrundlag.